İzleyiciler

1 Kasım 2010 Pazartesi

HAMSİ KÖFTESİ

HAMSİ KÖFTESİ
Malzemeler

1 kg. hamsi
1 adet kuru soğan
2 dilim bayat ekmek
1 demet maydanoz
1 adet yumurta
Tuz, karabiber, pul biber
Yapılışı
Hamsilerimizin kılçıklarını çıkardıktan sonra tüm malzemelerimizi robota koyup çekelim. (durumuna göre ekmek dilimini artırabiliriz, yada mısır unu ekleyebiliriz.) Köfte kıvamına geldiğinde elimizle şekil verip teflon tavanın dibini hafif yağlayıp köfteleri dizelim. Çok kısık ateşte üzerini kapatarak alt üst pişirelim. Servis tabağına alıp  afiyetle yiyelim.
HAMSİ KÖFTESİNİN ŞİFASI
01. Kemik ve diş sağlığına faydalıdır.
02. İdrar söktürücüdür.
03. Kalp damar sağlığına çok faydalıdır.
04. Kan basıncını ayarlar, kalp ritim bozukluğunu önler.
05. Migren ve depresyona iyi gelir.
06. Göz rahatsızlıklarına iyi gelir.
07. Kansızlığa karşı faydalıdır.

40 yorum:

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

çok güzel görünüyor
hiç yapmadığım için bilemiyorum acaba kıymayla yapılan gibi oluyor mu Fuat Bey ?
yoksa balıklara has o koku oluyor mu bu köftede?
eğer olmuyorsa denerim hem de hemen :)

Bayram Kombesi dedi ki...

Ben hamsiyi bulsam cig de yiycem am nerdee. Ellerinize saglik bu arada.

mutfagabuyrun dedi ki...

hiç duymadım da yemedimde ama çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık.

Rosacr dedi ki...

No he probado nunca las albóndigas de anchoas. Tienen buena pinta, me apetece una.
Besos.

dilek hanımın mutfağı dedi ki...

yapmak istediklerim arasındadır ama bir türlü cesaret edemiyorum ellerinize sağlık

otomatikkepce dedi ki...

Elinize sağlık çok lezzetli görünüyor
Hülya

Fatma(EvimizdekiLezzetler) dedi ki...

Merhabalar Fuat bey kofteler cok guzel gorunuyor hemen hemen yagsiz pismeside cok guzel izgara gigi olmus ellerinize saglik hayirli gunler

sevimin sayfasi dedi ki...

fuat bey köfteler cok lezzetli görünüyor
ellerinize saglik

mutfaktaki rüya - Arzu- dedi ki...

Fuat bey,hiç denemedim.Denemek istediğim bir lezzet,ellerinize sağlık,çok lezzetli görünüyor.

jose manuel dedi ki...

Fantastico el plato, se ve delicioso.

Saludos

özlem dedi ki...

ellerinize sağlık afiyet şifa olsun.

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.

yemekbiraşk dedi ki...

salatayla mükemmel olur elinize sağlık...

yemekbiraşk dedi ki...

salatayla mükemmel olur elinize sağlık...

Tümay Öztürk dedi ki...

Hamsinin her türlüsüne varım desem yalan olmaz:) Ellerinize sağlık çok güzel duruyor...

Pier dedi ki...

Hola Fuat!
Menos mal que hay el traductor de Google que me ha permitido leer tu maravillosa receta.. me encantan las albóndigas y tu receta me la guardo!
Un saludo!
PD: el próximo comento, lo dejo en Italiano ;-)

Eylem dedi ki...

benim balıkla pek aram olmamasına karşın hamsiyi çok severim.ellerinize saglık.

lezzet sefasi dedi ki...

Malesef burlarda hic hamsi bulma sansim yok. Resme bakip bakip ic geciriyorum.Ama belki baska balik turleriyle denerim bu guzel kofteyi.
Saygilar,
Sefa

Ana Rial Ybáñez dedi ki...

Hola esto se ve muy bueno.
Tendré que probar de hacerlo un día.
Saludos y feliz día

Paprika™ dedi ki...

teşekkür ederim ! :)

emel (domates sepeti) dedi ki...

hamsiyi hiç bu şekilde yememiştim merak ettim bak şimdi en kısa zamanda denicem tarif için teşekkürler...

GÜLOANNE dedi ki...

Fuat bey hamsi köftesi çok güzel görünüyor 3 yıl oldu belki yapmayalı nefis bir köftedir
köfte için hamsinin tam zamanı hem bol hemde ucuz ellerinize sağlık afiyet olsun

GÜLOANNE dedi ki...

Fuat bey hamsi köftesi çok güzel görünüyor 3 yıl oldu belki yapmayalı nefis bir köftedir
köfte için hamsinin tam zamanı hem bol hemde ucuz ellerinize sağlık afiyet olsun

MECMUA-İ MODERN dedi ki...

Çok sağlıklı olduğuna eminim, hamsi de ucuzlamış, şu an hamsi köfte yapmıcaz da ne yapıcaz dimi, ellerinize sağlık.)

Zehra Gürgen dedi ki...

Çok farklı bir tarif Fuat bey, hiç köftesini yemedim. ellerinize sağlık

LA COCINERA DE BETULO dedi ki...

Estas albóndigas tienen que estar deliciosas.
Saludos.

SERRA dedi ki...

-bu hafta sonu 1,5 kilo hamsi alınacak
- 1 kilosu yenecek kalanıyla Fuat Bey'in hamsi köftesi denenecek
-Tutarsa aile efradı tarafından beğenilenlerin listesine alınacak
-Hamsi de çok kokar ya...
-Neyse daha bayram temizliği daha yapılmadı nasıl olsa:)

Asiye dedi ki...

Fuat Bey, ziyaretiniz için teşekkür ederim. Sizi kutluyorum, hamsi köfteler harika görünüyor. Yemek blogcuları arasında teksiniz galiba ve beyler arasında bir fenomen :) Tebrikler

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Fuat Bey ellerinize sağlık.nefis bır göruntu olmus tadıda öyledır:)size daha önce yorum yazamıyordum yorum sayfanızın ayarlarını düzeltmişsiniz.yazabildim.sevgiyle kalın

Miskokulu Lezzetler -Mine- dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis bir görüntü afiyet olsun herkese...

çeşnici Handan dedi ki...

Hiç yemedim ama köfteler harika duruyor ellerinize sağlık.

susamcorekotu dedi ki...

hiç yemedim ama çok nefis olmuş:)
şifa olsun

Mandragora31 dedi ki...

Nunca se me hubiera ocurrido hacer albóndigas de anchoas, ¡qué original!

Saludos!

Ben asla, ne kadar özgün köfte hamsi yapma sanırdım!

Selamlar!

Doğru çeviri, ben Türkçe bilmiyorum, ben google ile yaptığımız!

misketlimonu dedi ki...

Fuat Bey bunlar harika olmuşlar. Denizden çıkan herşeyi yerim ben tam bir balık hastasıyım.
Ellerinize sağlık.

sarımutfak-hande dedi ki...

çoook güzel olmuşlar denemeliyim bende
ellerinize sağlık

Nadji dedi ki...

Des boulettes d'anchois qui doivent être délicieuses.
A tester.
Bonne journée et à bientôt.

Hatice dedi ki...

hiç denememiştim, tadını merak ettim, ellerinize sağlık...

ugurbocegi1 dedi ki...

hayirli aksamlar dilerim size fuat bey
ellerinize saglik cok harika bir görüntü
leyla

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

Ellerinize sğalık tam hamsi mevdiminde harika olmuş..Geçen gün bende denedim daha küçük porsiyonlarla gerçekten nefiss

Yıldız dedi ki...

Bu köfteleri oğlum küçükken çok yapardım uzun zaman oldu yapmayalı şimdi o bana balık alıp geliyor :))
Ellerinize sağlık .........