İzleyiciler

9 Ağustos 2010 Pazartesi

ARPA ÇORBASI


ARPA ÇORBASI
(YÖRESEL BİR TAT)
Malzemeler
1 su bardağı dövülmüş arpa (kabuğu soyulmuş)
1 çay bardağı  barbunya fasulye
2 adet soğan
2 yemek kaşığı tereyağı (Tercihe göre kuyruk yağı da olabilir.)
1 yemek kaşığı domates salçası
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Az tuz, az karabiber, pulbiber
Yeteri kadar su (6–7 bardak)

Yapılışı

Barbunya ve arpa bir gece suda bekletildikten sonra süzülür ve bir tencereye suyla birlikte çok yüksek ısısı olmayan orta bir ateşe pişmesi için konulur. Ayrı bir tavada soğanlar ince doğranır yağlarla birlikte kavrulur; içine salçası konur. Bir müddet daha kavrulur. Bu kavrulan malzeme pişmiş arpa ve barbunya tenceresine dökülür. Tuzunu ilave edip çorbanın suyu koyulaştığında (eklediğinde) ateşten indirilir. Servis yaparken üzerine karabiber,pulbiber dökülüp afiyetle yenir.

ARPA ÇORBASININ ŞİFASI

01. Arpa çorbası çok iyi bir idrar söktürücüdür. İdrar yolu iltihabını temizler.
02. Kabız olan kişilere arpa çorbası içirildiğinde hemen şifa bulurlar.
03. Arpa çorbası düşük tansiyonlulara da çok iyi gelir; çünkü tansiyonu biraz yükseltir.
04.Arpanın kendisinde bol nişastada bulunduğu için vitaminli ve besleyicidir.
05. Dil iltihabı, ağız içi yaraların da faydalıdır.
06. Eğer kuyruk yağı ile pişirilirse siyatik ağrılarına çok iyi gelir.
07. Arpa çorbasını sık içenlerde prostat büyümesi görülmez.
08. Gece yatarken bir kâse arpa çorbası içmek uykusuzluğa da iyi gelir.
09. Kemiklerin güçlenmesi, kansızlığın ve halsizliğin giderilmesi için arpa çorbası içmek çok iyi gelir.

21 yorum:

PINAR dedi ki...

Elinize sağlık, çok lezzetli bir çorbaya benziyor. Barbunyayı hiç çorbada kullanmamıştım, eminim çok güzel olmuştur.

ümmühan dedi ki...

Ellerinize sağlık çok değişik bir çorba

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

Ellerinize sağlık çok değişik bir çorba olmuş denemek isterim:)

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Çok sağolun.

Saygılarımla.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerinize sağlık çok değişik bir çorba daha önce hiç duymamıştım.Selamlar...

Pembe Tatlar dedi ki...

Elelrinize sağlık....

yemekbiraşk dedi ki...

bence tam sahur için olmuş bu çorba. doyurucu ve tok tutucu çok belli :)
saygılar...

andrella dedi ki...

Wie lecker!!! Sieht nach suppe aus und ich liebe Suppen.
Ganz liebe grüße,andrella

mutfakteyze dedi ki...

hıımm nefiss görnüyor.. Ramazan ayında da değişik bir çorba süper olur :D mutlaka denemli.. Ellerinize sağlık..

Armina dedi ki...

Farklı ve nefis bir çorba olmuş ellerinize sağlık.

M. dedi ki...

This soup looks delicious, Fuat!
Thanks for the visit ;)
Kind regards,
Madalena

Fla dedi ki...

Bu güzel çorba.
Burada Brezilya'da küçük bir arpa kullanın.

Fla - Arte na cozinha.

NarincE dedi ki...

Ellerinize sağlık, içenlere şifa olsun.

Rachel dedi ki...

Merhaba, ben ziyaret teşekkür etmek geldi ve ben blogunuza bilmek, karar gerçekten burada, her zaman geri gelecek birkaç tarifleri zevk aldım.
Her zaman benim blog karşılanacaklar!
Teşekkürler

PS: Ben çevirmen benim metin koymak, ben haklısın umut!

Renata dedi ki...

Benim için bir zevk var benim blog okuyucuları dünya genelinde bilmek için!

Ben, dilinizi anlamıyorum ama ne demek biliyor musunuz çeviren!

Böyle seni Türkiye, ben fırsat birkaç yıl önce tanışma güzel bir ülkede yaşamak Gördüklerimden

Nice, memnun oldum

Renata

umutluhayat dedi ki...

çok değişik ellerinize sağlık

Laube dedi ki...

Una sopa deliciosa y reconstituyente. Gracias por visitarme y dejarme un comentario en mi blog.
Un besote desde Gran Canaria

Fuat Gencal dedi ki...

Teşekkür ederim. Çok sağolun.

Saygılarımla.

Adsız dedi ki...

ben sürekli bu tarife göre yapiyorum...deh$et lezzetli ve saglikli...kabizliga birebir...

Adsız dedi ki...

Cok guzel gorunuyor ellerinize saglik.bu arada Malt içeceği ve boza emziren annelere sut yapar ya onlarinda ham maddesi arpa.acaba bu corbayi yapsak buda sut yapar mi bilgisi olan var mi? Birde arpa nerede satilir marketlerde fln varmidir daha once hic almadim da.

Cemile Sahin dedi ki...

annemin yaptığı benim bayılarak yediğim yanına 1 baş soğan oh miss soğuk havaların vazgeçilmezi şifa olsun