İzleyiciler

8 Ekim 2010 Cuma

SOĞAN DOLMASI

SOĞAN DOLMASI
Malzemeler

1 kg küçük boy kuru soğan
300  gr.  kıyma
1 su  bardağı pirinç
1 çay bardağı zeytinyağı
1 yemek kaşığı domates salçası
Tuz, karabiber

Yapılışı


Soğanlarımızın kabuklarını soyalım. Kaynayan suyun içerisine atarak diri kıvamda haşlayalım. Soğuması için tencereden çıkarıp ayrı bir yerde bekletelim.  Kıymamızı,pirincimizi ve salçamızı genişçe bir kapta iyice yoğuralım. Soğanlarımızın içlerini çıkaralım. yoğurduğumuz  içle içlerini dolduralım. Tenceremize düzgün bir şekilde dizelim. Çıkan soğan cücüklerinide tencerenin en üstüne dizip zeytinyağımızı gezdirip tuzunu ve sıcak suyunu ilave edip çok kısık ateşte pişirelim. Piştiğinde servis tabaklarımıza alıp afiyetle yiyelim

SOĞAN DOLMASININ ŞİFASI

01. Vücudun kansere yakalanmasına engel olur.
02. İdrar söktürücüdür, bu sayede vücuddaki toksinlerin atılmasına faydalı olur.
03. İştah açar, sindirimi kolaylaştırır.
04. Kabızlığa karşı faydalıdır.
05. Kalp sağlığına faydalıdır.
06. Soğuk algınlığı, öksürük, bronşit ve gastrit gibi enfeksiyon hastalıklarına iyi gelir.

32 yorum:

ELIANA-Coisas Boas da Vida dedi ki...

AMIGO FUAT
ESSAS CEBOLAS ESTÃO DELICIOSAS COM CERTEZA!

Mahperi dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor. Soğana bayılırım ama dolması daha bir lezzetli oluyor. Ellerinize sağlık

jose manuel dedi ki...

Mmmmm, delicioso. Saludos

GÜLOANNE dedi ki...

ellerinize sağlık pişmiş ve közlenmiş soğanında tadıda bir
başkadır çok lezzetli görünüyor

fedora dedi ki...

Чудесно изглежда, едно такова апетитно... ммм
Майстор си! :)

Saglıklımutfak dedi ki...

Uzun zamandır aklımda olan bir tarifti. çok sağlıklı elinize sağlık

Miskokulu Lezzetler -Mine- dedi ki...

Hep bloglarda görüyorum ama denemedim görüntüsü çok hoş tadıda eminim öyledir.Ellerinize sağlık

pelince dedi ki...

Soğan sevdalısı olarak bayılırım bu lezzete.. elinize sağlık..

Güzel bir hafta sonu diliyorum..

Sevgiler..

Lory B. dedi ki...

E' sempre un piacere visitare il tuo blog!!!
A presto!!!!

aysemmutfakta dedi ki...

ellerinize sağlık hiç yapmadım soğan sever olarak denenecekler listesine aldım.hayırlı cumalar saygılarımla...

özlem dedi ki...

ellerinize sağlık. hayırlı cumalar.

SeViL ( DenizFeneri ) dedi ki...

Ellerinize sağlık benim de sık yapdıgım bir dolma..
Afiyetler olsun bereketi ile..

Gülcan dedi ki...

soğan beni pek sevmez ama çok lezzetli görünüyor.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

daha önce Kerküklü bir arkadaşımın eşi yapmıştı bu dolmayı ve tek kelimeyle enfesti
neredeyse tencerenin tamamını bitirmiştim :)
çok çeşitli baharatlar da kullanmıştı
ellerinize sağlık diyorum

ve eklemek isterim yorumda da belirttiğim gibi dünkü tarifinizi akşam gider gitmez yaptım ve söylemesi ayıp afiyetle yedim

ancak, ustanın işine karışmak gibi olmasın da "üzeri için" gerekli olan malzemelerin içerisinde de 1 adet yumurta vardı. Tarifte göremedim bunu nasıl kullanacağımı ve kullanmadım da tabi ki :))
yanlışlıkla yazıldığını düşündüm
acaba doğru mu düşünmüşüm :)

neyse sadece hatırlatayım dedim

saygılar...

papatya68 dedi ki...

cumanız mübarek olsun Fuat bey uzun zamandır yapmayı unuttuğum bir yemektir soğan dolması sayenizde hatırlamış oldum lezzetini bilmeyenler varsa hemen denemelerini öneririm sizin de elinize sağlık

Tümay Öztürk dedi ki...

Hayırlı cumalar:) Daha önce hiç yemedim ama çok değişik duruyor. Ellerinize sağlık...

Tümay Öztürk dedi ki...

Hayırlı cumalar:) Daha önce hiç yemedim ama çok değişik duruyor. Ellerinize sağlık...

girlichef dedi ki...

Wow, these look amazing! I love the sound of stuffed onions :)

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık bende hiç tatmadım ama soğan çok lezzetlib ir yiyecek olduğuna göre dolması da güzeldir.görüntü zaten mükemmel.

yetur dedi ki...

soğan dolmasını çok severim çok şifalı ve çok lezzetlidir.ellerinize sağlık.lezzet dolu hafta sonu diliyorum.saygılar.

lezzet sefasi dedi ki...

Babam geldi aklima cok sever sogan dolmasini.siznde ellerinize saglik.
sefa

Elisabetta dedi ki...

buona!!!!!!bravissimo e grazie per le tue visite!!cari saluti a te :))

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK EFENDİM..BAZEN AA BUNU BİLİYORUM BEN DİYORUM..BİZİM YEMEK KÜLTÜRÜ O KADAR GENİŞ Kİ YAZ YAZ BİTMEZ BENCE:))

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Süpersiniz Fuat bey, nasıl leziz ve nasıl da sağlıklı. Ellerinize sağlık, saygılar...

ozzeinep dedi ki...

soğan dolmasının mı yoksa soğanın mı şifası altta yazanlar? diğer yiyeceklerle karışıp pişirilmesiyle mi bu şifa ortaya çıkıyor? yanlış anlamayın merak ettim de ondan soruyorum. çünkü bazı yiyeceklerin başka şeyler eklenip pişirildiğine özünü kaybettiğini duymuştum

Fimère dedi ki...

une magnifique recette ces oignons farcis!!! ça doit être excellent, un vrai régal
bonne soirée

Niloş dedi ki...

Çok severim, yapanın ellerine sağlık. İyi hafta sonları..
www.sendepişir.com / Nilgün

Nadji dedi ki...

Un plat qui semble délicieux.
J'en aurai mangé avec plaisir.
Bon week-end et à bientôt.

mintininmutfağı dedi ki...

fuat bey ellerinize sağlık.süper bir lezzettir eminim.lakin hiç denemedim.sevgiler..

mintininmutfağı dedi ki...

fuat bey dilerseniz bloglardan seçmeler bölümünüzde benim karamelli pastamı yayınlayabilirsiniz.yada dilediğiniz bir tarifimi.sevgiler...

Nale dedi ki...

Prvii put sam se susrela sa punjenim lukom pre desetak godina. Odlicno je i mislim da se vredi potruditi oko ovog jela:)))

Ana Powell dedi ki...

Hello
Many thanks for your visits.
Sorry that I do not come to visit you more often, its the language barrier.
Translated your recipe on Google and loved the idea, great stuffed onions.
Keep up the good work ♥