İzleyiciler

21 Ekim 2010 Perşembe

HAMSİLİ PİLAV (GÜVEÇTE)

HAMSİLİ PİLAV (GÜVEÇTE)
Malzemeler
1 kg.  hamsi
1 su bardağı pirinç
2 yemek kaşığı tereyağ
2 adet orta boy kuru soğan
1/2 ince demet maydanoz
1 yemek  kaşığı dolmalık fıstık
1 tatlı kasığı kuş üzümü
Tuz, karabiber, pulbiber
Yapılışı

Tencerede tereyağımızı eritelim. ince doğradığımız soğanı, fıstıkları koyup kavurmaya başlayalım. Pirincimizi, maydanozumuzu ve kuş üzümünü ekleyip kavurmaya devam edelim. Sıcak suyumuzuda ekleyip tuzumuzuda ilave edip pişirmeye başlayalım. pirinçler suyunu çektiğinde tam pişmeden ateşten indirip üzerine karabiber ve pulbiberimizi ekleyip pilavımızı karıştıralım. Küçük güveçlerimizin içini yağlayalım. Kılçıklarını çıkardığımız hamsileri güvecin tabanına, kenarlarına serip ortasına hazırladığımız pilavdan koyup hamsilerle kenarlarını kapatalım. üzerinide hamsilerle kapatıp üzerine tereyağ paracıkları koyup önceden ısıtılmış fırında hamsilerin rengi değişene kadar  pişirelim servis tabağına ters çevirip afiyetle yiyelim. (hamsiler kurumaması için fazla kızartmayalım.)

HAMSİLİ PİLAVIN ŞİFASI

01. Kalp ve damar hastalıklarından koruyor.
02. Zeka  gelişimine faydalıdır.
03. Migren ve deprosyana iyi gelir.
04. Kanı inceltir, kan basıncını ayarlar.
05. Kemik erimesi rahatsızlığına iyi gelir.
06. Kansızlığa iyi gelir.

45 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Fuat bey beni benden aldı bu görüntü . bunu yapmalıyım en kısa zamanda . elinize sağlık

özlem dedi ki...

ellerinize sağlık muhteşem bir görüntü.

Bayram Kombesi dedi ki...

of yaa, bu hamsi tariflari bana iskence gibi. Ben hamsiyi cok severim. Ama yok ki burdaaaaa. Ellerinize saglik, kiskandim simdi ama.

papatya68 dedi ki...

selam
Fuat bey ellerinize sağlık ben bu pilavı 15 yıl önce İstanbulda otururken sinoplu bir komşumda yemiştim çok sevmiştim ama kendim hiç yapmadım sizin sunumunuz tek kişilik porsiyonlar halinde olunca çok daha güzel görünüyor eminim tadı da nefistir afiyet şifa olsun yiyenlere
sağlıkla kalın

yemekbiraşk dedi ki...

hep yapmak istediğim ama hiç apmadığım bir yemek süper olmuş
elinize sağlık
sevgiler

mutfaktaki rüya - Arzu- dedi ki...

çok lezzetli görünüyor Fuat bey ellerinize sağlık.

BETÜLCE dedi ki...

Fuat bey ellerinize sağlık çok güzel görünüyor hep merak etmişimdir hamsili pilavı

umutluhayat dedi ki...

fuat bey nefis görünüyor.hamsiyi çok severim ama çok merak ettiğim halde hala hamsili pilavı tadamadım.ellerinize sağlık

CARMEN dedi ki...

Te ha quedado estupendo y la presentacion chuñisima.
besitos y feliz jueves

güloanne dedi ki...

Ellerinize sağlık bayılırım hamsili pilava ama güveçte hiç denemedim mutlaka deniyeceğim afiyet olsun nefis görünüyor

fedora dedi ki...

Wow, this is a wonderful recipe!
Your presentation is more that fantastic! I like it!
Regards

''ZezZenin Sepeti'' dedi ki...

hamsili pilav çok yedim ama güveçte olanı ilk defa duyuyorum. aradaki lezzet farkını merak ettim.

NarincE dedi ki...

Ben şu yaşımda hala hamsili pilav yemedim, Karadenizli bir komşum denk gelmediğinden sanırım, kendim yapmaya cesaret edemiyorum, önce bir bilenin elinden yemeli, değil mi?

Birsel ve İrem dedi ki...

Ellerinize sağlık. Güveçte yapmak hem servis açısından rahatlık oluyor, hem de çok şık görünüyor. Ben de çok severim, Karadeniz hamsileri atıklar yüzünden zehirlenmeden hemen yapmalı....Afiyetler olsun.
Hayırlı günler.

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Karadeniz yemeklerini çok sevmeme rağmen hiç hamsili pilav yapmadım. Bu tarifle başlamanın zamanı geldi demek. Elinize sağlık

Federica dedi ki...

splendido e buonissimo questo tortino! complimenti!

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

Karadenizli arkadaşlarımdan biri daireye getirmişti hamsili pilavı
ilk kez orda tatmıştım
ama hiç beğenmemiştim
soğuktu belki de ondandır diye düşündüm hep
ama o tat ağzımda ve aklımda kaldığı için hiç cazip gelmedi böyle hamsinin herşeyin içinde kullanılıyor olması
sizin ellerinize sağlık, sevenlere ise afiyet olsun

Eylem dedi ki...

hiç yemedim ama hep merak ederim.ellerinize saglık.

MECMUA-İ MODERN dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel görüntü

lezzet sefasi dedi ki...

Hic tatmadigim ama cok merak etigim bir pilavdir hamsili pilav.
Umarim bir gun deneme ve yeme sansim olur. Ellerinize saglik guzel gorunuyor.
Saygilar,
Sefa

İnci Yemek dedi ki...

Sunum muhteşem güzel olmuş fuat bey ellerinize sağlık.Güzel bir fikir porsuyonluk hazırlamak,ellerinize sağlık..

Recetasparamishijos dedi ki...

fuat, congratulations for this platter, that´s great, and nice presentation!
Regards,
Myriam

Gülcan dedi ki...

ben geç kaldım banada kaldımı he hani bana hani bana

Ana Rial Ybáñez dedi ki...

Hola amigo Fuat,

esto debe de estar muy bueno.
Un afectuoso saludo

MªJosé dedi ki...

El arroz con anchoas no lo he probado pero me gusta la idea, qeu original y bueno.
saludos

casminella dedi ki...

Ellerinize sağlık...

LA COCINERA DE BETULO dedi ki...

Muy buena presentación y seguro que muy sabroso.
Saludos.

jose manuel dedi ki...

Excelente receta.

Saludos.

PD. Pasate por mi blog para animarte con el concurso.

Islene Teles dedi ki...

Lindo prato. Peixe é sempre muito bom.
Abraço

Ague dedi ki...

No lo he probado nunca pero me gusta el arroz y las anchoas así que me llevo la receta para probarlo,se ve delicioso.
Saludos.

Anna dedi ki...

Me parece una delicia de plato. me encanta la presentación y las anchoas también. un saludo.

Soumya dedi ki...

Hi you got a lovely blog award http://traditional-indian-cooking.blogspot.com/p/awards.html

tatlilar gülcandan dedi ki...

Ellerinize saglik nefis bir lezlet sifa dolu bir pilav olmus afiyetler olsun .

tatlilar gülcandan dedi ki...

Ellerinize saglik nefis bir lezlet sifa dolu bir pilav olmus afiyetler olsun .

deafmute dedi ki...

Karadenizli olmasamda, piştiği gibi ılık ılık yediğim sevdiğim bir lezzet. Ne yazık ki ertesi güne kalmaması gerek.
Elinize sağlık.

Tümay Öztürk dedi ki...

Bir Rizeli olarak beni tam kalbimden vurdunuz! Yani şu anda resmen canım istedi! Ellerinize sağlık:)

Lory B. dedi ki...

Complimenti per il premio e grazie per essere passato da me!!
A presto!!!

nurseninhobileri dedi ki...

Hamsili pilava bayilirim. Ellerinize saglik,hamsinin bol oldugu su gunlerde denemek lazim.

capisi dedi ki...

Madre mia , que ricuraaa, me llevo un trozo. un beso.

Cris dedi ki...

Una muy buena receta con una presentación muy llamativa y original, me gustó mucho, cariños!

mintininmutfağı dedi ki...

fuat bey çok güzel sunum.çok beğendim.sevgiler..

STİL SAHİBİ BAYANLAR dedi ki...

mükemmel görünüyor,hiç böyle bişey yemediğim için tadını bilmiyorum ama eminim tadı da görüntüsü gibi mükemmeldir

Tu mejor receta dedi ki...

Aca se llama "pan de anchoas" que rico que se ve. Te felicito por tu hermoso blog que tienes.

пепеляшка dedi ki...

Bulgaristan selamlar!
Harika tarifi - bu soğuk dükkanda hamsi olup olmadığını görmek için, yakında hazırlayacaktır.
Ve sonuç rapor verecek ....
Maria

пепеляшка dedi ki...

Merhaba Bulgaristan!
Burada benim oluşturma görmek için bizi başarılı ve büyük haresa.Mozhete yapılan hamsi pilavı için tarifi için teşekkür etmek istiyorum-
http://colourmagicp.blogspot.com/2011/02/blog-post_14.html
Google çeviri, çevirmen, kullanımı ve eğer orada afedersiniz komik hatalar için .....
En iyi kişisel hayatında çok başarılı ve yeni mutfak ilham dilekleri!
Maria