İzleyiciler

4 Ağustos 2010 Çarşamba

DONDURMALI İRMİK HELVASI


DONDURMALI İRMİK HELVASI
Malzemeler

1 su bardağı irmik
1 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağı
1/2 çaybardağı iç ceviz
1,5 su bardağı şeker
1,5 su bardağı su
1 paket sade hazır dondurma

Yapılışı
Tereyağını  eritelim. unu ve irmiği koyup kavurmaya başlayalım. İrmik pembeleşmeye başladığında şekerini ve suyunu ilave edelim. Hızlı hızlı bir iki karıştıralım. Sonra ateşin altını çok kısarak helvamızın demlenmesini sağlayalım. Kaselerimizin dibine iç cevizlerimizden koyalım. Üzerine irmik helvamızı  koyup ortasını  çukurlaştıralım. Dondurmamızı koyup tekrar irmik  helvamızla kapatalım. Servis tabağımıza ters çevirip afiyetle yiyelim.

DONDURMALI İRMİK HELVASININ ŞİFASI

01. Anne sütünü artırır.
02. Vücuda dinçlik verir. kuvvet sağlar.
03. Kilo almaya yardımcıdır. İştah açar.
04. Bağırsaklara faydalıdır..

14 yorum:

umutluhayat dedi ki...

irmik helvasına hiç dayanamam ellerinize sağlık fuat bey dondurmalısıda başka bir güzel oluyor

Miskokulu Lezzetler -Mine- dedi ki...

Nefis olmuştur bu helva elinize sağlık...

"Objektifime Yansiyanlar" dedi ki...

Bende akşam yaptım bu kadar olur...
Çok güzel bir lezzet..

tatlilar gülcandan dedi ki...

Nefisdir irmik tatlisi dondurmali hic denememistim mutlaka deneyecegim.
Ellerinize saglik afiyetler olsun.

Gizemli Tatlar dedi ki...

Ellerinize sağlık.Bende bu gün yaptım.Ancak benim tarifim sütlü.Resimledim bir kaç güne ben de bloğuma ekleyeceğim.

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Sağolun.

Saygılarımla.

Federica dedi ki...

Hi Fuat, thanks for your visit and comment :) Bye

yetur dedi ki...

harika bir lezzet elinize gönlünüze sağlık.hayırlı akşamlar...

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Çok sağolun.

Saygılar.

Federica dedi ki...

come sempre una golosa delizia!ciao!

Mythreyi Dilip dedi ki...

Blog Ziyaret ve güzel yorum için teşekkür ederim!

Öyle u efendim karşılamak için sevindim, u birçok ilginç ve sağlıklı yemek tarifleri var.

Mutlu seni takip etmek!

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Sağolun.

Saygılarımla.

saniyesultan dedi ki...

UN HELVASINI DAHA ÇOK SEVERİM AMA BUDA GÜZEL OLUR.ELLERİNİZE SAĞLIK.

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

bu kadar güzel bir lezzet olamaz bende eşimde çok seviyoruz
çok sıcak ama kendimi mutfaga atıpta yapayım bu akşam :))