İzleyiciler

11 Ağustos 2010 Çarşamba

BİBER YAPRAĞI SALATASI

BİBER YAPRAĞI SALATASI
Malzemeler


1 yemek kaşığı  bulgur
1 adet domates
200 gr. biber yaprağı
1/2 çay bardağı zeytinyağı
2 diş sarmısak
1/2 adet limonsuyu
Tuz, şeker

Yapılışı

Biber yapraklarını ince ince kıyalım. Sıcak suyu üzerine dökerek biraz haşlayalım. Suyunu süzelim. Ayrı bir kabda şişirdiğimiz bulguru, kabuklarını soyup çok ince doğradığımız domatesimizi ve sarmısağımızı biber yapraklarının üzerine koyup hep birlikte karıştıralım. Zeytin yağına limonsuyu, tuz ve şeker ekleyip bir sos hazırlıyalım. Hazırladığımız bu sosu salatamızın üzerine gezdirip afiyetle yiyelim.

BİBER YAPRAĞI SALATASININ ŞİFASI

01. C vitamini eksikliği olanlara çok faydalıdır.
02. Soğuk algınlığında önleyici ve tedavi edici özelliği vardır.
03. İdrar söktürücüdür.
04. Kabızlıkta faydalıdır.
05. Kemiklere faydalıdır.

12 yorum:

tatlilar gülcandan dedi ki...

Ellerinize saglik afiyetler olsun .

mintininmutfağı dedi ki...

hayırlı ramazanlar,biber yaprağının turşusunu yemiştim lakin salatasını ilk sizden duydum.elinize sağlık.biber yaprağının tadını bildiğimden eminim güzel olmuştur..

Begonvilli Ev dedi ki...

Bu tarifi merak ediyordum.Şimdi denemek için biber yaprağı bulmak lazım.

Benhurum dedi ki...

Demek bu kadar faydalı biber yaprağı, bu güzel paylaşım için teşekkürler ve bir soru:biber yaprağını herzaman bulabilmek mümkünmü yoksa belli bir mevsimi varmı ayrıca herdaim bulabileceğimiz özel bir yer mevcutmu?

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık fuat bey.çok değişik ve çok güzel olmuş

Ege dedi ki...

Bu salatayı ilk kez duydum, salatalr her zaman favorim eminim güzeldir, elinize sağlık, hayırlı ramazanlar...

SADECE YEMEK dedi ki...

Ellerinize sağlık,ilk defa duyduğum bir salata.Biber yaprağı bulabilirsen denemek isterim.
Hayırlı ramazanlar dılıyorum

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

bu kadar faydası olan biber yapragını nereden bulucaz :((

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Bahçenizde, Balkonda saksılarda biber yetiştirebilirsiniz.

Saygılarımla.

biyasimadahagirdim dedi ki...

biber yapraklı bir tarifi ilk defa gördüm ve çok merak ettim.
afiyet olsun, hayırlı ramazanlar..

uğurböceği dedi ki...

elinize sağlık.akşam bahçedeki biber yapraklarını toplayıp denicem

mutfakcini dedi ki...

İlk kez duyuyorum,çok değişik bir tarif olmuş.Ellerinzie sağlık.Hayırlı Ramazanlar diliyorum.