İzleyiciler

11 Ağustos 2010 Çarşamba

BUĞDAY ÇORBASI KABAKLI(MEHİR)


BUĞDAY ÇORBASI KABAKLI(MEHİR)
Malzemeler

3 su bardağı yoğurt
2 su bardağı aşurelik buğday (döğme)
1 su bardağı nohut
1 adet dolmalık kabak
1 çorba kaşığı tereyağı
1 çorba kaşığı misir
Tuz, nane, pul biber
Yeteri kadar su

Yapılışı

Bir tencerede döğme buğdayı , nohutu , ve mısırı akşamdan ıslayalım. Sabah tencereyi orta ateşe koyup buğdaylar pişene kadar kaynatalım. Küp küp doğradığımız kabaklarımızıda tenceremize koyalım.Tuzunu ekleyelim.  Kaynama suyundan alıp, yoğurdun içine katıp iyice karıştıralım.Sonra yoğurdumuzu kaynayan malzemeye ilave edelim. Bir süre kaynadıktan sonra ateşten indirelim. Tereyağında naneyi ve pul biberimizi kavurup çorbamızın üzerine dökelim. İster soğuk, ister sıcak servis yapıp afiyetle yiyelim.

BUĞDAY ÇORBASI KABAKLI(MEHİR)İN ŞİFASI

01. Tok tutar. Acıktırmaz.
02. Susuzluğumuzu hissettirmez.
03. Bağırsakların düzenli çalışmasını sağlar.
04. Kabızlığı önler.
05. Bağırsak ve rektum kanserini önleyici faktörler içerir.

14 yorum:

mintininmutfağı dedi ki...

ellerinize sağlık daha evvel yemedim hiç.hayırlı ramazanlar diliyorum...

Nadji dedi ki...

Une recette que je ne connaissais pas du tout.
Je note.
Bon ramadan à toi et à bientôt.

çeşnici Handan dedi ki...

Daha önce hiç duymamıştım. Ellerinize sağlık. Hayırlı Ramazanlar.

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

hiç duymadığım ve tatmadığım bir lezzet denemek gerek izninizle deneyeceğim
sevgiler
hayırlı ramazanlar

yemekbiraşk dedi ki...

sebzesiz olarak içmiştim nefisti ellerinize sağlık

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

ellerinize sağlık sanıyorum ben bunu soğuk yerdim acıktımda nasıl güzel geldi gözüme

NESTUG dedi ki...

Hayırlı Ramazanlar.Elinize sağlık değişik bir tarif.Hemen bugün ölçüleri azaltarak deneyeceğim.Bu ölçülerle bir hafta bu çorbayı içeriz çünki:)))))

ELIANA-Coisas Boas da Vida dedi ki...

Daha önce hiç duymamıştım.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerinize sağlık.Yağmur yüklü bulutlar gibi gelerek bizleri Bereketiyle donatan Ramazan ayınız Mübarek olsun...

saniyesultan dedi ki...

buğday çorbası yapıyorum ama kabaklısını hiç duymadım...değişik...

yetur dedi ki...

çok sağlıklı ve dengeli bir çorba.oruçlu iken alınması gereken en değerli besinler var içinde.elinize sağlık.hayırlı iftarlar.

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Sağolun.

Saygılarımla.

Sara dedi ki...

Veo verduritas, tomates ? un abrazo, me gusta...

Sara dedi ki...

Vaya, me he equivocado, esta contestación iva para tu último post..., Fuat, es yogurt?