İzleyiciler

10 Ekim 2011 Pazartesi

KIYMALI KARNIBAHAR

KIYMALI KARNIBAHAR
Malzemeler


1 orta boy karnabahar
250 gr orta yağlı kıyma
1 adet kuru soğan
1 yemek kaşığı domates salçası
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1/2 çay bardağı pirinç
Tuz

Yapılışı

Karnıbaharımızı ayırıp yıkayalım. Soğanımızı yemeklik doğrayalım. Sıvıyağda hafif pembeleşene kadar kavuralım. Üzerine kıymamızı koyup biraz daha kavuralım. Salçamızı ilave edelim. Karnıbaharlarımızıda tencereye koyup tenceremizin kapağını kapatalım. Biraz diriliği kaybolduktan sonra (yaklaşık 2-3 dk) 2 su bardağı kaynamış suyu, tuzunu, pirincini ekleyip pişirelim. Piştiğinde servis tabağımıza alıp afiyetle yiyelim.

KIYMALI KARNIBAHARIN ŞİFASI

1. Kalp hastalıklarına yakalanma, kalp krizi geçirme riskini azaltır.
2. Katarakt rahatsızlığına karşı faydalıdır.
3. Kansızlığı önler.
4. Yüksek tansiyonu düşürür, tansiyonu belli düzeyde tutar.
5. Kansere karşı koruyucudur
6. Anne sütünü artırır.

13 yorum:

tatesal dedi ki...

Fuat bey merhabalar!!!En çok sevdiğim sebzedir kışın karnıbahar...hele kıymalı yemeği daha güzel olur,ellerinize sağlık..
üzüm konusunda yardımcı olmak isterim ama bağı olan birini bulmam lazım,ne zaman nasıl dikilir,çubuktan mı tutar bilmiyorum siz bilirsiniz tabiki ama birini bulursam gönderirim size...saygılarımla...

Yıldız dedi ki...

Ellerinize sağlık Fuat Bey,
nefis bir yemek ayrıca çok faydalı
ben de yapıyorum kıymalı karnıbahar fakat pirinç yerine nohut koyuyorum ..
Pirinçli hiç denemedim ...
Teşekkürler
pirinçlide deniyeceğim...

sevda dedi ki...

off offff.çok severim karnıbaharı.ellerinize sağlık.harika olmuş.

lezzet sefasi dedi ki...

Lezzetli ve sifali bir yemek , ama ben hic pirinc eklememistim, birdahaki sefere pirincli yaparim artik
Ellerinize saglik

tatlilar gülcandan dedi ki...

Ellerinize saglik kanibahar tam zamani afiyetler olsun

Gönülünce dedi ki...

Çok severim nefis olmuş ellerinize sağlık...

NeSLiNaMe dedi ki...

Ellerinize saglik fuat bey ne yalan söyleyeyim ilk defa bir beyefendinin yemek bloguna rastladim. Ellerinize saglik tekrardan...

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

Kıymalı mı??? değişikk, ellerinize sağlık, aramıza dönmenize sevindik :)

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler..

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık en sevdiğim yemeklerden biridir saygılar...

Catalina dedi ki...

tomo muy bueno , tienes una cocina estupenda, felicidades

birtutamkekik dedi ki...

dolabımda bekleyen karnabaharın akıbeti belli oldu:)
elleriniz dert görmesin...
saygılarımla...

Lezzet Karnavalı dedi ki...

elinize sağlık,çok güzel görünüyor. ben de genelde kıymalı ya da beşamel soslu yaparım..

Adsız dedi ki...

LEZİZ