İzleyiciler

30 Nisan 2011 Cumartesi

KARA LAHANA DOLMASI

KARALAHANA DOLMASI
Malzemeler

2 demet karalahana
500 gr. kıyma
1 çay bardağı pirinç
1 çay bardağı bulgur
1 adet orta boy soğan
1/2 demet maydanoz
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı domates salçası (suda eritilmiş)
Tuz, karabiber, kırmızı pulbiber

Yapılışı

Kara lahana yapraklarını sap kısımlarından koparıp, sıcak su içerisinde 7-8 dakika haşlayalım.
Kıymanın üzerine ince doğranmış soğanı, pirinci, bulguru çok ince kıyılmış  maydanozu koyup iyice yoğuralım. Tuz, karabiber ve pulbiberide ilave edip biraz daha yoğurmaya devam edelim. Hazırladığımız bu harcı 5-6 dakika dinlendirdikten sonra haşlanmış  lahana yapraklarına bu içten koyup güzelce saralım. Tencereye dizelim üzerine 2 bardak sıcak su, salçasını ve sıvıyağı ilave edip kısık ateşte pişirelim. piştiğinde servis tabağına alıp afiyetle yiyelim.

KARALAHANA  DOLMASININ ŞİFASI

1. İltihap giderici olarak kullanılır.
2. İdrar söktürücüdür..
3. Ses kısıklığında faydalıdır.
4. Öksürük, boğaz ve bademcik iltihabında faydalıdır.

14 yorum:

yeşim dedi ki...

gözünüz aydın fuat bey bloğunuz açılmış.geçmiş olsun ve tekrardan hoşgeldiniz...
dolmalar nefis ellerinize sağlık.iyi tatiller diliyorum.saygılarımla...

Fuat Gencal dedi ki...

Yeşim Hanım, Çok teşekkür ederim. Çok sağolun.

Saygılarımla.

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık fuat bey.çok güzel olmuş

derya dedi ki...

Fuat bey ellerinize sağlık en çok sevdiğim sarmadır.Mutlu hafta son
ları sevgiler.

Fuat Gencal dedi ki...

Çok sağolun teşekkür ederim.

Saygılarımla.

sevda dedi ki...

bizde yaparız arada.üstünede sarımsaklı yoğurt.harika olur.ellerinize sağlık fuat bey.çok güzel görünüyor.saygılar.

Yaz Blogcu dedi ki...

Merhabalar,

Mutfak hobisi apayrı zevkli bir uğraş olsa gerek. Her ne kadar heveslendiysem de bir türlü mutfağa el atamadım. Keşke mutfak becerim olsaydı.

Blog dünyasında mutfak, en çok karşılaştığım blogların başında gelmektedir. Şu anda blog dünyası ile ilgili bir araştırma kitabını inceliyorum. Kitaptan anladığım kadarıyla pek te sağlıklı bir inceleme ve araştırma olmamış ama idare eder sanıyorum.

Ellerinize sağlık Fuat bey, lezzetli paylaşımlarda buluşmak arzu ve ümidiyle en Güzel'e emanet olun ve sağlıcakla kalın.

Fuat Gencal dedi ki...

Çok güzel ve samimi yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Saygılarımla.

yaya6 dedi ki...

ah ce bune sant,la noi se chiama "sarmale"

Hatice Mungan dedi ki...

Harika gözüküyor dogrusu, annemden hemen istemem lazim :)
Ellerinize saglik...

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Bir Karadenizli olarak severek yerim,ellerinize sağlık...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerinize sağlık Fuat Bey..
30 Nisan - 25 mayıs 2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://www.papatya68.blogspot.com tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin 13.'si olan "Diyet ve diyabetik Tarifler" etkinliğine ben http://www.tadinadoyamadim.blogspot.com olarak ev sahipliği yapacağım.


Siz değerli arkadaşlarım ve katılmak isteyen herkesi etkinliğime davet ediyorum.Birden fazla tarifle katılabirsiniz
Bunun için yapmanız gerekenler:
Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınladıktan sonra benim linkimi verip hobi dünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtmeli ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber vermelisiniz.

Herkesin bu etkinlikten haberdar olabilmesi için sayfamdan html kodunu alarak etkinlik bannerını sayfanıza eklemeyi lütfen unutmayın.
Siteniz yoksa; tadinadoyamadim@hotmail.com adresime isminizi ve tarifinizi fotoğrafıyla beraber mail atmanız yeterlidir. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Diyet ve Diyabetik tariflerinizi 25 Mayıs'a kadar bekliyorum.


Bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir. Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.
NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

çeşnici Handan dedi ki...

Çok severim hele de yoğurtlu olursa ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Fuat bey öncelikle geçmiş olsun diyorum,blogunuzu bana arkadaşım kutsalsofra tavsiye etti,bir sohbet sırasında bir beyin mutfak kültürünü gör demesiyle tanıdım ve hak verdim,
şimdilik yemek konusunda çok başarılı değilim olacak inşaallah,hürmetler,selamlar
tekrar geçmiş olsun
aslı fazilet demirdağ