İzleyiciler

11 Aralık 2010 Cumartesi

DALYAN PATATES

DALYAN PATATES
Malzemeler

4 adet büyük boy patates
1/2 çay bardağı iç bezelye (haşlanmış)
1 tatlı kaşığı un
2 adet havuç (haşlanmış)
4 adet yumurta (haşlanmış)
1/2 demet dereotu
Tuz, karabiber

Yapılışı

Patatesleri haşlayıp püre haline getirelim. Unumuzu ilave edip hamur gibi yoğuralım. Tezgah üzerine düz bir şekilde düzleyelim. Haşlanmış havuçları uzunlamasına dörde keselim. yumurtalarıda yine uzunlamasına ikiye doğrayalım. Düzlediğimiz patatesin ortasına havuçları ve patatesleri dizelim. Dereotunu ve bezelyeleri yerleştirelim. Tuz ve karabiberimizi serpelim. Patatesimizin her iki tarafını birleştirip dalyan köfte şekline getirelim. Bir müddet dolapta soğutalım. Önceden ısıtılmış fırınımızda 15-20 dakika patateslerin üzeri kızarana kadar pişirelim. Servis yaparken dilimleyelim afiyetle yiyelim.(Ben fırında biraz fazla tutunca dalyan patates biraz yayıldı)

DALYAN PATATESİN ŞİFASI

01. İdrar söktürücüdür.
02. Mide ve bağırsak rahatsızlıklarına faydalıdır.
03. Anne sütünü artırır.

27 yorum:

mine dedi ki...

süper fikir ellerinize sağlık

seda dedi ki...

Denemek lazım. Çok değişik bir fikir.. ellerinize sağlık.

GÜLOANNE dedi ki...

evet çok değişik ve güzel bir tarif ellerinize ve emeğinize sağlık

umutluhayat dedi ki...

çok güzel olmuş.ben börek sandım önce.ellerinize sağlık

mehtap kuzucu dedi ki...

elinize sağlık güzel bir tarif,börek görünümünde..tarif listeme girdi bile:)

Gülcan dedi ki...

ÇOK LZZETLİ GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK.

EMİNE dedi ki...

hem şifalı, hem görüntüsü güzel, hem de benim favori malzemelerimden yapılıyor... daha ne olsun ellerinize sağlık Fuat bey sizden öğreneceklerim var. bu arada havuçlu çorbanızı (baharatlar hariç)yaptım.. kızım beğendi.. teşekkürler...

CAFE PEPELA dedi ki...

Patatesli lezzetlere dayanamayan bir bünye olarak deneyeceğim.Ellerinize,gönlünüze sağlık..
Hayırlı günler diliyorum.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Merhaba!
Çok beğendim börek görünümünde olmuş.Ayrıca et yemeyenler için güzel bir alternatif olmuş.Teşekkür ederim ellerinize sağlık.İyi hafta sonları...

bülbülünyeri dedi ki...

Fuat bey,
ellerinize sağlık. Nefis olmuş. Çok güzel bir tarif. Patates sevdalısı biri olarak çok beğendim.
Esen kalın.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

merhaba Fuat Bey;
harika bir tarif
hemen defterime ekledim
kesinlikle denerim :)
ellerinize sağlık...

sarkaç dedi ki...

Bu tam benlik. Elinize sağlık.

papatya68 dedi ki...

bende bu nefis patates tarifini denemek istiyorum Fuat bey ama un çok az değilmi?
ellerinize sağlık
afiyetle

sevda deniz dedi ki...

değişik bir tarif.ben patetesli lezzetleri çok severim.mutlaka deneyecem.ellerinize sağlık.

Federica dedi ki...

mmmmmmmmmmmmmmm..............che buoni!!!!!!!

çeşnici Handan dedi ki...

Çok değişik ve güzel bir tarif olmuş ellerinize sağlık. Bu arada doğum gününüzü de kutlar sağlıklı ve sevdiklerinizle beraber güzel bir yaş dilerim.

Mutfaktan mis kokular dedi ki...

Evet gerçektende degisik bir tarif. Ellerine saglik fuat abi

tatlilar gülcandan dedi ki...

Degisik güzel bir tarif ellerinize saglik .

yurdagül dedi ki...

emeklerinize sağlık fuat abi afiyet şifa olsun bizlerle bu güzel tarifi paylaştığın için teşekkür ederim.

mutlu pazarlar abi.

Priya Sreeram dedi ki...

good one !

ceyt dedi ki...

görüntüsü çok güzel.çok değişik bir tarif.en kısa zamanda denemek istiyorum.ellerinize sağlık.hayırlı günler..

Catarina - ReceitaseSaboresdoMundo dedi ki...

Ficou com um aspecto super apetitoso.
Que maravilha que não deve ter
ficado.
Abraco

döküm tava dedi ki...

yaw resme bakınca bile ağzım sulandı :)

Tümay Öztürk dedi ki...

Ben daha önce yemedim ama okurken bile canım çekti. Ellerinize sağlık harika bir yemek bu! :)

td dedi ki...

test

td dedi ki...

test

td dedi ki...

deneme