İzleyiciler

30 Kasım 2010 Salı

SEBZELİ HAMSİLİ EKMEK

SEBZELİ HAMSİLİ EKMEK

Malzemeler

1 kg.  hamsi (kılçıkları çıkarılmış)
1 demet pazı
2-3 adet havuç (haşlanmış)
2-3 sap pırasa
1 demet maydanoz
2 dilim balkabağı (rendelenmiş)
1 büyük baş kurusoğan
1/2 demet  tazesoğan
3 yemek kaşığı tereyağ
1 çay bardağı sıvı yağ
4 su bardağı mısırunu
Tuz, karabiber
Yeteri kadar su

Yapılışı

Tüm sebzelerimizi ince ince doğruyoruz. Hamur yağurma kabımızda tüm malzemelerimizi ekleyip biraz yumuşak hamur elde ediyoruz. Tepsimizin altını tereyağ ile yağlıyoruz. Önceden ısıttığımız fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından çıktığında sıcak sıcak üzerine tekrar tereyağ sürüp biraz dinlendiriyoruz. Dilimleyip servis tabaklarına koyup afiyetle yiyoruz.
SEBZELİ HAMSİLİ EKMEĞİN ŞİFASI

01. Kemik ve diş sağlığına faydalıdır.
02. İdrar söktürücüdür.
03. Kalp damar sağlığına çok faydalıdır.
04. Kan basıncını ayarlar, kalp ritim bozukluğunu önler.
05. Migren ve depresyona iyi gelir.
06. Göz rahatsızlıklarına iyi gelir.
07. Kansızlığa karşı faydalıdır

24 yorum:

Limonlu Kek dedi ki...

Fuat Bey gerçekten harika görünüyor, bir dilim olsaydı da yeseydim :) Bu arada güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim, hep birlikte nice yıllara inşallah, sevgiler...

Giovanna dedi ki...

Hayır Türkçe yazamazsınız, ben sadece benden gitmiş olmak için, teşekkürler bir çevirmen kullanılan blogunuz için tebrikler !!!!!
Ascolta
Trascrizione fonetica

Gülcan dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.ELLERİNİZE SAĞLIK.BLOĞUMDA ÖDÜLÜNÜZ VAR KABUL EDERMİSİNİZ

Nati dedi ki...

Mjuy buena receta me gusta esta mezcla de verduras con las anchoas. Un saludo.

sevda deniz dedi ki...

fuat bey ekmek çok lezzetli olmuş.bol vitaminli bir ekmek.ellerinize sağlık.

bülbülünyeri dedi ki...

Ellerinize sağlık. Nefis görünüyor. Eşim de Ordu'lu olduğu için bayılır bu tada ama ben hiç yapmadım. Ancak akrabalarında ya da Karadeniz'li arkadaşlarımızda yiyebiliyor.

dilek hanımın mutfağı dedi ki...

fuat bey harika görünüyor ellerinize sağlık saygılar

çeşnici Handan dedi ki...

Fuat Bey çok güzel olmuş ellerinize sağlık tam öğlen vakti nasıl da imrendim.

ufuk dedi ki...

ellerinize sağlık tam da hamsinin bol olduğu şu günlerde mutlaka denemek isterim.Süper görünüyor..

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

vitamin patlaması yaşatır bu insana Fuat Bey :)
ellerinize sağlık

capisi dedi ki...

Que rica receta, uhmmm, un beso.

Birsel ve İrem dedi ki...

Türk filmlerinde gördüm ama hiç yemedim şimdiye kadar:)) Belki bu tarifle deneyip, tadına bakabilirim. Ellerinize sağlık, görüntü nefis. Afiyetler olsun.
Hayırlı günler.

Özgen dedi ki...

Merhaba Fuat Bey,
Ellerinize sağlık çok lezzetli ve sağlıklı.Siteniz harika artık sizi hep izleyeceğim.

fortu dedi ki...

Ti ringrazio di essermi venuto a trovarmi ti seguo sempre fai delle ricettine molto invitanti.
Ciao

mintininmutfağı dedi ki...

sevgili arkadaşım.ellerine sağlık diyorum.çok besleyici görünüyor evvela.sevgiler

Tümay Öztürk dedi ki...

Fuat Bey yani bu kadr olur:) Bugün annemle konuştuk:) Haftasonu yapayım falan dedi:) ben de çok sevinmiştim:) Ellerinize sağlık nefis gözüküyor:)

Sema dedi ki...

ellerinize sağlık Fuat bey çok lezzetli görünüyor. sağlıkla kalın.

mutfaktaki rüya - Arzu- dedi ki...

ellerinize sağlık çok ilginç geldi ,lezzetli görünüyor.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Fuat Bey,
Ellerinize sağlık, tarif hem çok lezzetli, hemde çok sağlıklı görünüyor.

Sara dedi ki...

Este tipo de pasteles de verduras quedan deliciosos, un abrazo fuerte y encantada de saludarte Fuat

umutluhayat dedi ki...

çok değişik ve çok nefis bir tarif ellerinize sağlık fuat bey.havalar bir soğusada doya doya hamsi yesek.

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım muhteşem görünüyor...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerinize saglik, ne kadar guzel olmustur, hele benim gibi hamsiye bayilan birine.

Sevgilerimi gonderiyorum ve de guzel bir hafta diliyorum.

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Ellerinize sağlık, nefis görünüyor. Bu arada ödüllerinizde hayırlı uğurlu olsun...