İzleyiciler

7 Kasım 2010 Pazar

HAMSİ TAVA

HAMSİ TAVA
Malzemeler
1 kg. hamsi
1 çay bardağı mısır unu
1 adet limon
Tuz, çok az sıvıyağ
Yapılışı
Hamsilerin kafalarını temizleyip yıkayalım. Hafif tuzlayıp biraz dinlendirelim. Mısır unumuzu bir tabağa alıp dinlenen hamsilerimizi mısır ununa iyice bulayalım. Teflon tavamızın dibini sıvı yağ ile yağlayalım Hamsilerimizi sıra ile düzgün bir şekilde tavamıza dizelim. Orta ateşte ocağımıza koyalım alt üst kızartalım. Piştiğinde üzerine limon sıkalım servis tabağımıza alıp bol yeşillikle birlikte  afiyetle yiyelim.
HAMSİ TAVANIN ŞİFASI
01. Kemik ve diş sağlığına faydalıdır.
02. Kalp damar sağlığına çok faydalıdır.
03. Kan basıncını ayarlar, kalp ritim bozukluğunu önler.
04. Göz rahatsızlıklarına iyi gelir.
05. Kansızlığa karşı faydalıdır.

13 yorum:

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ellerinıze sağlık bugun canımda nasıl istemişti bu nefis lezzeti.görüntü süper olmuş.size afiyet olsun:)

karabidikim dedi ki...

Hımmm süper görünüyor.Bizde kışın bolbol yeriz hamsi,hatta bugün mangalda yaptık süper oldu.Ama ben hamsinin her şeklini seviyorum.Mangalı olsun,ızgarası olsun yada buğlama farketmez yeterki hamsi olsun.Ellerinize sağlık.

Banu dedi ki...

Ay ay Fuat bey ellerinize sağlık nefis olmuş afiyetler olsun... Siz hamsi kuşu yaptığınızdan beri canım hamsi çekiyor hala fırsat bulup yapamadım ama bu görüntüden sonra ilk izin günümde bizdede hamsi var:)) Sayılar...

çeşnici Handan dedi ki...

Kokusu nedeniyle evde yapmadığım ama severek yediğim bir balıktır. Şimdi sizde tarifi görünce acaba evde denesem mi diyorum.Görüntü süper ellerinize sağlıkı.

''ZezZenin Sepeti'' dedi ki...

off off olsada yyesem. ellerinize saglık.

Baharcicegi dedi ki...

Tam mevsimi hamsilerin,nedense burdaki hamsiler Türkiyedeki gibi lezzetli degil
Citir citir nefis olmus elinize saglik

Aybike Ceylan dedi ki...

Cok severim cok, hele buralarda da bulamazken, harika olmus.


Guzel bir hafta diliyorum ve de cok cok sevgiler...

Çilekli Mutfak dedi ki...

Ellerinize sağlık abicim...Kuyruğu hariç,kılçığıyla yerim hamsiyi ben :)

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Ellerinize sağlık,nefis bir görüntü...

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Merhaba Fuat Bey,
Ellerinize sağlık, çok nefis görünüyor.
Ah! bir de kokusu olmasa.
Çocuklar kokusundan çok rahatsız olunca maalesef çok sık yapamıyorum ama çok severim.
Size afiyetler olsun.

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

turkiyenin hamsisini cok ozeldim
tam zamani geldi artik
burda taze bulamasakta arada dondurulmus alip yapiyorum
ellerinize saglik

MARISOL dedi ki...

Nuestra gastronomia es muy similar, este plato es muy consumido en todos los hogares de españa.

Saludos.

MECMUA-İ MODERN dedi ki...

tam hamsi zamanı, çok güzel görünüyor:)