İzleyiciler

29 Ekim 2010 Cuma

MERCİMEK KÖFTESİ

 MERCİMEK KÖFTESİ
Malzemeler 

1 su bardağı kırmızı mercimek
1 su bardağı bulgur(ince)
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
3 adet taze yeşil soğan
1/2 demet maydanoz
4-5 yaprak taze nane
2 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz, kimyon, karabiber, kırmızı pul biber

Yapılışı


Tenceremize mercimeği  koyup pişirmeye başlayalım. Piştiğinde ateşten indirelim. İnce bulgurumuzu ekleyip bulgur şişene kadar tenceremizin kapağını kapatalım. Bulgur şiştiğinde sıvıyağ ile salçalarımızı ilave edelim. yoğurmaya başlayalım. Baharatlarımızıda ekleyelim. Yoğurma işlemine devam edelim. En son yeşil sebzelerimizi ince ince doğrayıp ekleyelim. Elimizle köfte şekli verelim. Bol kıvırcıkla birlikte afiyetle yiyelim.


MERCİMEK KÖFTESİNİN ŞİFASI

01. Kan şekerinin düşmesinde faydalıdır.
02. Bağırsak rahatsızlıklarına iyi gelir.
03. Kansızlığa iyi gelir.
04. Kolesterol seviyesinin düşmesine fayda sağlar.
05. Kansere karşı koruyucudur.

25 yorum:

papatya68 dedi ki...

selam
Cumanız mübarek olsun
köfteler çok leziz görünüyor ellerinize sağlık herhalde sevmeyen yoktur
sayenizde faydalarını da öğrenmiş olduk Allah razı olsun
selametle

Şule İle Egeli Tatlar dedi ki...

çok nefis görünüyorr ellerınıze saglık bayılırım :)

Ruh ve Mana dedi ki...

Çok güzel görünüyor ve ben şimdi kalkıp,ilk hedefim mutfak olarak yapmaya gidiyorum...Bulgurun dayanılmaz bir gıda olduğunu düşünürüp hep...Teşekkürler tarif için....

mutfagabuyrun dedi ki...

harika olmuş fuat bey.ben çok severim mercimek köftesini.ellerinize sağlık.

fedora dedi ki...

Много интересно, ще се пробвам и аз :)
Благодаря за рецептата!

Federica dedi ki...

come sempre una ricetta super!!!complimenti! ciao!

BETÜLCE dedi ki...

Çok güzel olmuş çokda severim mercimek köftesini ellerinize sağlık

umutluhayat dedi ki...

çok severim mercimekliyi.ellerinize sağlık enfws görünüyor.

Cafe Pepela dedi ki...

İşte bu!
Hiçbirimizin kolay kolay hayır diyemeyeceği,hem pratik hem leziz bir köfte :)
Ellerinize sağlık,cici cumalar olsun..

sabinaberova dedi ki...

köfteler çok lezzetli görünüyor.

Selamlar ve iyi günler !

MªJosé dedi ki...

Una receta estupenda, muy sana y que siempre nos viene bien
saludos

Tümay Öztürk dedi ki...

Çok severim mercimek köftesini. Ellerinize sağlık...

yemekbiraşk dedi ki...

çok sevdiğim bir lezzet özellikle ayranla çok severim
elinize sağlık

lezzet sefasi dedi ki...

nasil guzel olmus o kofteler oyle.Ellerinize saglik saglicakla kalin.
Sefa

GÜLOANNE dedi ki...

iyi akşamlar köfteler harika görünüyor bende yarın yapacağim ellerinize sağlık afiyet olsun

valerioscialla dedi ki...

hello fuat, i'm Valerio italian cook blogger.
i've seen your profile on another italian blog and so i'm here.
Your blog is beautiful, and your recipe very intresting.
i would like know turkey kitchen, so i will a supporter of your blog.
Best regards.

Valerio scialla

www.cucinacasa.altervista.org

umutfak ♥ dedi ki...

Yahu abartısız tam 1 yıldır bu mercimek köftesini yapmak için niyetleniyorum niyetlenıyorum bir iş karışıyor. Anca bu kadar olur :)
Hep hazır, arkadaşlarda falan yedim.
Bir türlü kendim yapmadım, ama yaparsam inan senin tarifi deneyeceğimdir Fuat abi :)
Ellerine sağlık.
Dünya gözüyle kendim yapıp yemezsem gözüm açık gidecek zaten :)))

kisa dedi ki...

Eğer bob belirttiğimizde, bilmiyordu bir reçete bağırsak hastalıkları için iyidir, değil mi? ben Crohn hastalığı var çünkü ben lif ve bedenimi demiyor ve ben yiyebilir olmadığını öğrenmek istiyorum çok teşekkür ederim yüksek olan şeyleri yemek değil, ben soruyorum iyi banyo ya da tam tersi? gitmek için yardımcı olur
bin besossssss

tatlilar gülcandan dedi ki...

Hayirli aksamlar.Ellerinize saglik afiyetlwer olsun .

LA COCINERA DE BETULO dedi ki...

Un plato interesante, muy sano y sabroso.
Saludos.

jose manuel dedi ki...

Delicioso. Saludos

gökyüzününelleri.blogspot.com dedi ki...

nefis görünüyor elinize sağlık

NİL-GÜL dedi ki...

Mercimek köftesini bir türlü tutturamam.Sizin tarifinizle deniyeceğim.Elinize sağlık

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

vallah annem aynı böyle yapıyor
yoksa siz bunu daha önce yayınladınız da annem okudu da benim mi haberim yok :))
çok severim yanında turşu çeşitleriyle
buyrun bakalım yine ağız suları sel oldu :)
ellerinize sağlık

DUSBAHCESI dedi ki...

Bayilirim mercimek koftesine, nefis gorunuyor ellerinize saglik.