İzleyiciler

13 Haziran 2010 Pazar

FISTIKLI UN HELVASI


FISTIKLI UN HELVASI
Malzemeler

3 yemek kaşığı tereyağ
1.5 su bardağı un
1 su bardağı şeker
1 su bardağı su
1 yemek kaşığı çam fıstığı
Tarçın

Yapılışı

Tereyağını eritip unu ilave edelim. Çok kısık ateşte devamlı karıştırarak kavuralım. Hafif bir un kokusu çıktığında fıstıkları ilave edelim. Pembeleşene kadar kavurmaya devam edelim. Bir bardak suya şekerimizi koyalım devamlı karıştırarak  şekeri eritelim. Eriyen şekerli soğuk suyumuzu pembeleşen helvamızın üzerine dökelim. Pütürlenmesini önlemek için çok hızlı bir şekilde karıştıralım. Ateşin altını kapatalım. Helvamımız koyulaştığında servis tabaklarımıza alıp üzerine arzuya göre tarçın serpip afiyetle yiyelim.

FISTIKLI UN HELVASININ ŞİFASI

01. Anne sütünü artırır.
02. Kilo almaya yardımcı olur.
03. İştah açar, kişinin kendini mutlu hissetmesini sağlar.

11 yorum:

umutluhayat dedi ki...

helva benim tutkum çok severim.ellerinize sağlık

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Çok sağolun.

Saygılar.

birdutmasali dedi ki...

fUAT BEY TÜM NAZİK YORUMLARINIZ ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM
VE bu mutfak zevkinizde çok takdir ediyorum..
afiyetler olsun.. iyi pazarlar.

yetur dedi ki...

ellerinize sağlık...helva mükemmel görünüyor.sizinde üç aylarınız hayırlı olsun.iyi pazarlar...

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ediyorum. Çok sağolun.

Saygılarımla.

çeşnici Handan dedi ki...

Un helvasını çok severim. Ellerinize sağlık.

Eylem dedi ki...

ellerinize saglık.geçen gün yapayım dedim ama inanılmaz üşendigim için vazgeçtim.artık denemek şart olsu.

Federica dedi ki...

complimenti!!particolare questa ricetta!!

aldigikadarun dedi ki...

un helvasını cok severim ve anneciğim canımız anlık tatlı bişeyler cektiğinde elinin altındakş malzemelerle yapıverirdi cabucak ellrinize sağlık...

Baharcicegi dedi ki...

iki hafta otelde bikmadan usanmadan hergün un helvasi yedim,simdi görünce yine olsa yerim gecenin bu saatinde
tarifinizi aynen uygulayacagim yarin un helvasi benden

Fuat Gencal dedi ki...

İçten yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Çok sağolun.

Saygılarımla.