İzleyiciler

7 Mayıs 2010 Cuma

TAZE BAKLA YEMEĞİ


TAZE BAKLA YEMEĞİ
Malzemeler
1 kilo taze bakla
2 adet orta boy soğan
1 yemek kaşığı salça
1/2 demet dere otu
1 çay bardağı sıvıyağ
Tuz , kırmızı pul biber. bir küp şeker

Yeteri kadar su (3 su bardağı )

Yapılışı

Soğanları yemeklik doğrayıp sıvıyağda pembeleşene kadar kavuralım. Salçamızı ve baklalarımızı ilave edip bir iki daha karıştıralım. Tuzunu ,biberini ve bir küp şekerini atıp baklaların çok az üzerine gelecek şekilde sıcaksuyu (yaklaşık 3su bardağı)koyup ateşin altını kısıp baklalar pişene kadar pişirelim. İnce kıyılmış dere otunu tenceremizin en üstüne serpelim.(Ben toprak tencere kullandığım için  eklemesi için un koymadım arzu edenler 1 kaşık un koyabilirler suyu daha ekli olur.) Baklalar piştiğinde servis tabağımıza alıp üzerine sarmısaklı yoğurt koyup afiyetle yiyelim.

TAZE BAKLANIN ŞİFASI

01. Bakla, yenirse göğüs hastalıklarına ve öksürüğe iyi gelir
02. Bakla insana uyku verir,
03. Tabiatı kuru ve sıcak olan kimsenin mizacını islah eder.
04. Hafızaya çok fayda sağlar.

26 yorum:

yetur dedi ki...

elinize sağlık nefis görünüyor.hayırlı cumalar diliyorum...görüşmek üzere....

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Sağolun. Hayırlı cumalar.

Saygılar.

bülbülünyeri dedi ki...

Merhaba,
ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor.
Sağlıklı kalmanız dileğiyle.

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Sağolun. Hayırlı cumalar.

Saygılar.

Eylem dedi ki...

en sevdigim sebzedir.ellerinize saglık.

İnci Yemek dedi ki...

Hayırlı cumalar,baklayı hiç salçalı yemedim ve denemedim bu tarifle denemek lazım.mutlu hafta sonları diliyorum..

İnci Yemek dedi ki...

Fuat bey elinize emeğinize sağlık:))

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Sağolun. Hayırlı cumalar.

Saygılar.

Pembe Tatlar dedi ki...

Baklayı yoğurtsuz ve sossuz düşünemiyorum çok severim ellerinize sağlık hayırlı cumalar...

Cahide dedi ki...

Bakla yemeğini evde bir tek ben seviyorum.Ama illaki yapıyorum.Elleriniz dert görmesin.
Cumanız mübarek olsun...

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Sağolun. Hayırlı cumalar.

Saygılar.

Mahperi dedi ki...

Ellerinize sağlık mükemmel görünüyor. Eskiden pek sevmezdim ama şimdi ne büyük hata yaptığımı anladım.

Fuat Gencal dedi ki...

Çok sağolun. Teşekkür ederim.

Saygılar.

lezzet sefasi dedi ki...

Baharin mujdecisi dir benim icin bakla.Cok severim.Elelrinize saglik.
saygilar
Sefa

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Sağolun.

Saygılar.

Niloş dedi ki...

Merhaba Fuat bey
Bakla yemeğini ilk kez salçalı olarak görüyorum. Giritli olduğumuz için baklayı salçasız pişiriyoruz. Doğrusu salçalısını merak ettim. Deneyip merakımı gidereceğim. Paylaşımınız için teşekkürler, ellerinize sağlık, sağlıklı hafta sonları.........
Sendepişir

aldigikadarun dedi ki...

ellerinize sağlık çok nefis gözüküyor...2.5 yasındaki kızımın en cok yemesini istediğim sebzelerden birisidir.bu tarifi deniycem saygılar....

pep-4o dedi ki...

Merhaba,
İnanılmaz, ama biz öyle hazırlanmış fasulye seviyorum. Belki biraz kuzu demektir:)

Selamlar, harika bir blog var!

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Sağolun.

Saygılar.

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık.ben baklanın tadını bilmem desem yei var.pek sevmediğim bir lezzet.ama sevenler için harika bir görüntü.

Fuat Gencal dedi ki...

Çok şifalı bir bitki Denemenizi tavsiye ederim.

Çok teşekkür ederim. Sağolun.

Saygılar.

Eliana Pessoa dedi ki...

OI FUAT
ADORO FEIJÃO FRESCO!
PARECE MUITO BOM!

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Fuat bey,
Ellerinize sağlık, bakla nefis görünüyor.
Baklanın tam mevsimi, yoğurtlu-dereotlu olarak ne güzel olur.

Egeden Tarifler dedi ki...

Elinize sağlık, güzel görünüyor, benim arşivde de 2-3 haftadır zeytinyağlı bakla fotosu bekliyor yayınlayana kadar bakla mevsimi geçecek :)

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Sağolun.

Saygılar.