İzleyiciler

18 Nisan 2013 Perşembe

Canım Annem ve Babam sizleri çok seviyorum.



“Hiçten Saadetler” başlıklı birkaç paragraflık yazı okumuştum. Kimim yazısı olduğunu, ne zaman okuduğumu ve yazının ayrıntılarını sormayın. Unuttum. Aklımda kalan şu: İnce belli bir bardaktan çay içerken çayın buharını seyretme mutluluğuna doyum olmaz. İşte böylesine saadetlere hiçten saadetler denir.

Eşimle hayatımız hiçten saadetlerle doludur. Bizim saadetimiz yazılacak saadet değil yaşanacak saadettir. Zor da olsa birkaç anımızı kaleme almıştım: Anılarda Kendimizi Görme adlı, bastıramadığım eserimde eşime de yer vermiştim.  Bir konuda da iddialı yazmıştım: Eşimle evlendiğimizden beri, hatta evlenmeden 3-4 sene öncesinden beri (53 yıldan beri) her gün oyun oynarız.  Eskiden birkaç oyun oynarken şimdilerde yalnız kâğıt oynayabiliyoruz. İşte bu konunun Gines Rekorlar kitabına girecek bir konu olduğu iddiasında bulunmuştum.

Hatırlanması bile insana huzur verecek güzel alışkanlıklarımız var. Bizim için gelenekleşmiş bu alışkanlıkları tutuk klavyemle tespit etmek olay değil; ama bir ucundan başlayalım:

Çalıştığım yıllarda, mesaiden sonra eve gelince önce yorgunluk kahvemizi veya çayımızı karşılıklı içerdik. Çayın yanında eşimin yaptığı kurabiyeler iyi giderdi. Eşim kurabiye, pasta özellikle sandviç yapmakta ustadır. Usta, zaman içinde çaktırmadan pastaları kesti. Bu son zamanlarda çay ve kahve de dokunuyor; ama…

Daha önce bir yazımda da anlatmıştım, çalıştığım bir özel okuldayken, şimdi rahmetli olan 80 yaşlarında bir delikanlı “ Masamda çiçek vazosu olmadan yemeğe oturmam.” demişti. Benim yanımda eşim olduktan sonra vazoya ihtiyaç duymam. 

Eşimle çay kahve sohbetlerimiz de anılmaya değer. Hayal merdivenimiz de uzun.Örneğin Van’ın Muradiye’sindeyken balkondan Van Gölü’nü görürdük. Bu manzara bizi Boğaz içine götürürdü. Her akşam Boğaziçi… Öyküler okuyarak şiir gibi kahvaltılar yapardık.
Bu yazıyı kaleme almamın nedeni böylesine hiçten saadetleri anlatmak değildi. Benim gurmeliğimi anlatacaktım. Daha doğrusu gurmelikten anlamadığımı…. İçtenlikle söylemek gerekirse gurmenin ne olduğunu sözlükten öğrendim.  

Nasıl başlasam? Eşim yemek yaparken bir kaşık yemekle yanıma gelir. Yemeğin tadına, tuzuna, yağına, baharatına; pişip pişmediğine bakmamı ister.  Her seferinde anlamadığımı söylememe rağmen bu alışkanlık devam ediyor. Bitmedi, yemek piştikten sonra çeyrek porsuyonu önüme kor.  Aldığım tat damak tadı mıdır gönül tadı mı ayırt edemem.  Bir hususu ekleyeyim, eşim bazen bu alışkanlığı aksatır. O zaman anlarım ki yemeğe biri gelecek.  O zaman daha tuzlu, daha baharatlı yapıyor da… çaktırmadan tuzu ve baharatı da azalttı bu günlerde.

Güzel alışkanlıklar ila nihaye devam edemiyor.  Cancağızım; “Artık yemek yapmayı öğren.” diyor bana. Sahi be, yetmişine kadar niçin öğrenemedim? Nasıl öğrenebilirdim? Annem, anneannem, eşim öyle güzel yemekler yapıyorlardı ki onların yanında benim yemeklerim? Açılmışken ekleyeyim büyük oğlum da Türkiye’nin sayılı ustalarından (Bakınız: Şifalı Yemek Tarifleri) İnsan kendi yaptığı yemekleri beğenir; ama ben, anne annemin, annemin, eşimin ve oğlumun yemeklerini tadan ben, kendi yemeklerimin lezzetine varamıyorum.  Tabii, anlayacağınız gibi bunun için değil yemek yapmamam. 

Eşimin ‘tamam’ dememesi için ‘devam’ etmesi için yemek yapmıyorum. Ancak eşime yardım ediyorum: Götür getir, aç kapat, yak söndür … işlerine bakıyorum.

Cancağızım, anlamlı anlamlı  “Artık yemek yapmayı öğren.” diyor.

Sabahattin Gencal, Başiskle - Kocaeli, 18. 04. 2013

25 yorum:

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Çok duygulandım :'(
Ne güzel bu satırları yazabilmek ve yazdırabilmek...Allah hayırlı uzun ömürler versin annenize- babanıza...sevdikleriyle beraber İnşallah...

Banu dedi ki...

41 kere Maaşallah yazı su gibi okudum Rabbim hepimize böyle aile sadeti versin...
Kitabınızın yayınlanmamasına üzüldüm ama bizler için bari bir kaç konudan bahsetseniz ne gibi oyunlar oynardınız mesale... Rekorlar kitabına girer dedinizya çook merak ettim.
Yazılarınızı büyük ilgiyle bekliyorum.
Sevgi ve saygılarımla

Adsız dedi ki...

Apart from the style, what make these footwear one of a kind is their traditional style and high quality. Created making use of significant expectations at their factories, these shoes essentially draw their inspiration from your rich record of shoemaking in United kingdom. Merging new normally requires to the aged designs, these footwear have been brought bang current but nevertheless control to retain that air of sophistication and traditional elegance that appears so appropriate. Where Do They Sell Toms sneakers or footwear from Jeffery-West are not an impulse purchase, they are in fact an expense. Until finally and except you dress in them, you will not notice how relaxed they are. The sturdiness of this footwear has also built them preferred within the shoe marketplace and amid the customers. Now, let us study about some interesting information about these two common footwear brands-Where Do They Sell Toms and Jeffery-West.TOMS RIVER, NJ - Leading Toms River cosmetic dentist, Dr. Stan Mahan, is pleased to offer new patients free whitening for life when scheduling an appointment. All new patients can now receive free whitening for life when they schedule a new patient exam with full mouth x-ray and prophy.[url=http://www.cheaptomsbuy.com]Cheap Toms sale[/url] Zac EfronWhat Makes Toms Shoes So Popular [url=http://www.onlinetomsoutlet.com]Toms Shoes[/url] While you may appropriately acquire the talents of designing, somebody does even now should sew the accoutrements to actualize your technology a reality. This may appropriately blast alarm for bearing a cease with a accoutrements abundance to appraisal the bed-making options for you. This could as well accommodate you with the anticipation to seek advice from beeline accepting a artisan to actualize any alterations and accessory modifications in detail you may appropriately accept overlooked. Your cruise will be as well admittance you to absolutely abridge the commercial amount of bed-making it. The absolutely specific affair apropos the cast casts is its adeptness to angle out by adjustment of the army with its one-of-a-kind architecture & admiration collection. Sizes, colors, styles and prints are abounding & plethoric! When new patients make their appointment with Dr. Stan Mahan, emergency dentist in Toms River, they can mention the online coupon to receive their free whitening for life. This special is not to be combined with any other coupon. [url=http://www.tomsfans.com]Cheap Toms[/url] TOMS shoes was created from your bulletin tomorrow. The eyes abaft the name forth with the aboriginal abstraction were to actualize shoes for tomorrow. Today, they are committed to accouterment accoutrement too. Operating out of Santa Monica, California, Toms shoes is usually an aggregation that has both non-profit and accumulation agendas. The aggregation ability architecture shoes which ability be failing and resemble acclaimed Argentine Alparagata design. Toms shoes are about new to the market. You may acquire noticed them around, they accessory a little like an espadrille, but they do not acquire the cork bottoms, instead, they acquire an adaptable sole. They are an actualization of shoe admired by boyish people, and abnormally students. They acquire the abounding above of acclimation altogether the allegation for actualization and comfort.
Relate Post
[url=http://caramainbola.com/bursa-taruhan-bola-fergie-kami-harus-fokus-untuk-menghadapi-manchester-city/#comment-265]cheap toms high quality for you discount outlet[/url]
[url=http://board.np.by/add]toms online high quality for you discount online[/url]

Vişnap Macide dedi ki...

Çok keyif alarak okudum paylaşımınız için çok teşekkürler.

Mutluluklar Sokağı dedi ki...

ALLAH SAĞLIKLI UZUN ÖMÜRLER VERSİN
MAŞALLAH RABBİM AYIRMASIN...

Adsız dedi ki...

hello there and thank you for your info – I've definitely picked up something new from right here. I did however expertise some technical points using this web site, since I experienced to reload the web site a lot of times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your web hosting is OK? Not that I am complaining, but sluggish loading instances times will often affect your placement in google and can damage your high-quality score if ads and marketing with Adwords. Anyway I'm
adding this RSS to my e-mail and could look out for a lot more of your respective intriguing content.
Make sure you update this again very soon.

Look into my web page - Www.Sjpellicova.cz

Yemek Tarifleri dedi ki...

Merhabalar. Sitemizde düzenlemiş olduğumuz çekilişle çok güzel bir hediye sizleri bekliyor. Tencere seti hediyeli çekilişimize katılımınızı bekliyorum. Çekilişin detayları için tıklayın: http://yemekustalari.com/tencere-seti-hediyeli-cekilis.html bekliyorum

Adsız dedi ki...

I don't know whether it's just me or if everybody else encountering problems
with your site. It looks like some of the written text in your content are
running off the screen. Can someone else please comment and let
me know if this is happening to them too? This may be a issue
with my internet browser because I've had this happen before. Appreciate it

Stop by my webpage: euless locksmith

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Guzel ve icten bir paylasim olmius oldukca duygulu..bu arada bu ingilizce yorumlari slin isterseniz cunku cogu spam iceriyor ve kendi reklamlari icin ve tavsiyem sakin verdikleri adreselere tiklamayin..

Adsız dedi ki...

Τherе's certainly a lot to know about this issue. I love all of the points you have made.

Feel free to visit my blog post :: SEOPressor V5 (Www.Facebook.Com)

Adsız dedi ki...

Yemek Tarifi aşçı forum İtalyan mutfagı Osmanlı mutfaği

yemek dedi ki...

tarifleriniz güzl...

döndü dedi ki...

ÇOk samimi ve içten bir paylaşım duygulandırdınız beni...Çok beğendim...Elinize ve yüreğinize sağlık....Bloğunuzu beğenerek takip ediyorum.Blogda yeniyim.
Sizi de benim bloğuma mutlaka beklerim.
http://lezzettaneleri.blogspot.com/

yemek tarifleri dedi ki...

hmmm nedifss..çok güzele benziyor. teşekkürler.

Pasta Tarifleri dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.

Senem Cabuk dedi ki...

Çok güzel bir yazı olmuş bayıldım. Hürmetler

ufuk dedi ki...

Allah daim etsin. Ne mutlu size.... :)

Adsız dedi ki...

Merhaba !

Yazınızı okudum gayet başarılı ve faydalı içerikler. Sizleri de sağlık bilgileri ve şifalı bitkiler hakkında içerik sunan sağlık portalımız e-tedaviye bekleriz. Yayın hayatınızda başarılar dileriz....

Sağlıcakla kalın...

endüstriyel mutfak dedi ki...

elinize sağlık paylaşım için, güzel tarif..

online mutfak dedi ki...

Siteniz çok başarılı ilgiyle takip ediyorum
Çay Makinesi
Çay Makinası
Sanayi Tipi Çay Makinası
Çay Kazanları

Oglak Kizlari dedi ki...

Maşallah, nazar değmesin.

Darısı bir 100 yıl daha başıma :) diyen anne

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
çay makinesi -
remtamutfak.net -
Döner Makinası -
çay kazanı -
çay makinası -
tost makinası -
ızgara -
endüstriyel mutfak

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
www.remtamutfak.com

kendi modaniz dedi ki...

sexy külot,sexy çamaşır,
sexy iç giyim,sexy model,
kadın giyim tesettür,lcw,
kadın giyim markaları,tozlu giyim,
kırmızı tunik,yeşil tunik,
siyah abiye,gri kot,
siyah kot,dar kot,
fuşya,gömlek,
bluz,eşofman,
tayt,atlet,
kaban,palto,
ayakkabı,çanta,
saat,spor ayakkabı,
deri ayakkabı,aksesuar,
ev giyim,nike,
lacoste,gözlük,
kozmetik,

seolara dedi ki...

Harika paylaşımlarınızı ilgi ile takip ediyorum. Başarılarınızın devamını dilerim.

Cafe Malzemeleri
Endüstriyel Mutfak
Etsiz Çiğ Köfte
Patatesli Börek
Mercimek Köftesi
www.biberdolmasi.com