İzleyiciler

28 Temmuz 2010 Çarşamba

PATATES TATLISI


PATATES TATLISI
(Çok basit ve leziz bir tatlı)
Malzemeler

4 adet orta boy patates
3/4 su bardağı toz şeker
3/4 su bardağı su
3-4 adet karanfil
1/2 çay bardağı tahin
1/2 çay bardağı ceviziçi

Yapılışı

Patatesleri parmak kalınlığında keselim. Genişçe bir tencereye düz bir şekilde dizelim. Kısık ateşte şekeri, suyu ve karanfili koyup şeker koyulaşana kadar pişirelim. Patateslerin rengide değiştiğinde ateşten indirelim.
Soğuduğunda üzerine tahin ile ceviziçi döküp afiyetle yiyelim.

PATATES TATLISININ ŞİFASI

01. Sindirim sistemine faydalıdır.
02. Anne sütünü artırır.
03. İştah açar.
04. Vücuda kuvvet verir,dinçlik sağlar.

23 yorum:

umutluhayat dedi ki...

çok ilginç ilk kez duyuyorum.ellerinize sağlık

Fuat Gencal dedi ki...

Berna hanım, teşekkür ederim. Gerçekten bende ilk kez denedim. Leziz oldu. Tarifi bugün yabancı bir sitede gördüm çok ilgimi çekti denemek için yaptım. Çok güzel olunca yayınladım.
(orada karanfil kullanılmamıştı ben kullandım)

Saygılarımla.

Niloş dedi ki...

Oldukça enteresan ama mantıklı merak ettim. Yapanın ellerine sağlık..

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Çok sağolun. http://myturkishkitchen.blogspot.com sitesinde gördüm. Şekil olarak pek benzemesede tadı çok güzel oldu.

Saygılarımla.

Eylem dedi ki...

çok degişik bir tarif olmuş.denemek lazım.ellerinize saglık.

mine dedi ki...

patates tatlısını ilk defa duydum ellerinize sağlık

SERRA dedi ki...

aa onunda mı tatlısını yapmışlar:)
patlıcan, zeytin ve domates reçeli yedim ama patates tatlısını ilk kez duyuyorum.

Fuat Gencal dedi ki...

Teşekkür ederim. Çok güzel oluyor. Bende ilk kez denedim.

Saygılarımla.

FİLİZ'CE LEZZETLER dedi ki...

patatesli tariflerin her çeşidini severim ve yaparım ama tatlısını ilk kez duydum,ellerinize sağlık nefis gözüküyor..sevgiler.

Caminarsingluten dedi ki...

Gracias por dejarnos tu comentario en nuestro blog, ya que así hemos tenido la ocasión de conocer el tuyo.

Nos han gustado estas patatas para postre, y visitaremos tu blog, para así conocer recetas turcas.

Muchas gracias por compartir con todos.

Un fuerte abrazo

Ana y Víctor.

ŞANSLI dedi ki...

İlginç bir tatlı mutlaka denemek isterim.
İyi akşamlar...

GÜLOANNE dedi ki...

bencede çok değişik denemek lazım

Fuat Gencal dedi ki...

Teşekkür ederim. Sağolun.

Saygılar.

ELIANA-Coisas Boas da Vida dedi ki...

İlginç bir tatlı mutlaka denemek isterim.

CAFE PEPELA / Tavuk Suyuna Çorba Tadında dedi ki...

Arkadaşımda yemiştim,patates olduğuna inanamadım enfes bir tatlı.
Ellerinize sağlık Fuat Bey,denemek isterim.
Muhabbet ve bereket ile

islacris dedi ki...

Muchas gracias por tu visita a mi blog, ya que gracias a ello he podido visitar el tuyo, tienes unas recetas muy buenas, estas patatas se ven riquisimas.
Un saludo desde España

Gizemli Tatlar dedi ki...

İlk kez duyuyorum,çok merak ettim doğrusu, denemek lazım.Ellerinize sağlık.

yetur dedi ki...

nefis görünüyor.elinize sağlık.not alındı.mutlaka deneyeceğim.görüşek üzere...

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim.

Saygılarımla.

Oznur dedi ki...

ellerinize saglik fuat bey degisik bir tatli olmus patates tadi olmayacagi kesindir denicem insallah

Limon çiçekleri dedi ki...

Valla şaşırdım.İlk defa duyuyor ve görüyorum.Denemek lazım gerçekten.Yerken dağılıyormu peki Fuat bey?Neye benziyor tadı:)çok merak ettim.

Kevin dedi ki...

I like the sound of using potatoes in a sweet dish like this!

GÜLOANNE dedi ki...

fuat bey merhaba patates tatlınızı yaptım bence tadı tahinle çok bütünleşmiş ama benim hatam çok kaynattım şekeri kristalleşti yani şekerlendi bir daha deneyeceğim teşekkür ederim