İzleyiciler

6 Aralık 2009 Pazar

KUYMAK (HAVİTZ)


KUYMAK (HAVİTZ)
Malzemeler

150 gr. tereyağı
350 gr. mısır unu
150 gr.tel(cecil) peynir
Tuz
Yeteri kadar su (2 bardak)

Yapılışı

Geniş bir tavada önce tereyağı eritilir üzerine tel peynir ilave edilir birlikte karıştırılır.Tereyağı yanmadan üzerine 2 bardak su ve tuz konur karıştırarak mısır unu eklenir. Kısık ateşte pişirilir. Mısır unu
koyulaşıp ve üzerine tereyağı çıkmaya başladığında kuymak hazırdır. Ateşten indirip kendi tavasında afiyetle yenir.

KUYMAĞIN ŞİFASI

1. Mide ülserine ve mide zarındaki yaralara iyi gelir.
2. Kulak çınlamasına iyi gelir.
3. Hücre yenilemisine faydalıdır.
4. Ruhi bunalım geçirenlere faydalıdır.

6 yorum:

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

ben bunu denerim:)nefis gözüküyor.

nalan dedi ki...

bu peyniri alına en yakın nerede buluruz peki ?
ya da sadece tel peynir deyip mi isteyelim şarküteriden ?

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Trabzon cecil peynir dedinizmi yada tel peynir her şarküteriden bulabilirsiniz.

Saygılarımla.

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

MERABA HEMŞERUM...BENDE KARADENİZLİYUM...İLK DEFA YEMEK BLOĞUNDA SİZE RASTLADIM...
KUYMAĞI GÖRÜNCE ZATEN RUHİ BUNALIMA GİRDİM...ÇOOOOOOOK SEVERİM.... CANIM ANNEM GELSEDE YAPSA...OOOOHH AFİYETLE YERİM...
ELLERİNİZE SAĞLIK...BENİM BLOĞADA UĞRAYIN...

yeşim dedi ki...

benim kızımda trabzonda bulunuyor şu an müh.fak okuyor.trabzondan gelirken tatillerde top tereyağı ve o harika eritme peynirlerden getiriyor ve mutlaka trabzon ekmeği...ya muhteşem oluyor kelimeler ile anlatılmaz...elinize sağlık harika görünüyor...akçaabat köftenin tarifini verebilirmisiniz....teşekkürler...

Jacktels Kochbuch dedi ki...

Hi Fuat,

Biliyorum ve o muhteşem lezzetler
Tebrik Jacob