İzleyiciler

8 Aralık 2010 Çarşamba

YEŞİL DOMATES YEMEĞİ

YEŞİL DOMATES YEMEĞİ

Malzemeler

4 adet  orta boy yeşil domates
1 adet orta boy soğan,
2 diş sarımsak
1 adet kırmızı yağ biberi
2 adet yeşil biber
3 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz, şeker
Yapılışı

Soğan ve sarımsakları ince doğrayalım. Sıvıyağda hafifçe kavuralım. Kırmızı ve yeşil biberlerimizi ince doğrayıp onlarıda biraz kavuralım. Küp şeklinde doğradığımız yeşil domatesleri ilave edelim. Çok az şeker, tuz ve 1 bardak ılık su ekleyelim.Çok kısık ateşte kapağı kapalı bir şekilde pişirelim. Domatesler piştiğinde bir müddet kapağını açmadan ılımasını bekleyelim. Servis tabağına alıp afiyetle yiyelim.

YEŞİL DOMATES YEMEĞİNİN ŞİFASI

01. İştah açar,
02. İdrar söktürücüdür.
03. Vucud sağlığına faydalıdır.
04. Hazmı kolaylaştırır.

18 yorum:

İnci Yemek dedi ki...

Ellerinize sağlık fuat bey çok severek yeriz bu yemeği ve bizim yöresel yemeğimizdir:)nefis gözüküyor buradan.

umutluhayat dedi ki...

fuat bey ilk kez duyuyorum ben bu yemeği,çok ilginç geldi.eminim tadıda güzeldir.ellerinize sağlık

tatlilar gülcandan dedi ki...

Anne annem papardi bahcden tplayip nefis bir yemek .Afiyetler olsun hayirli aksamlar.

mine dedi ki...

çok lezzetli gözüküyor,ellerinize sağlık

seda dedi ki...

Yeşil domatesin turşusunu biliyordum. ama yemeğini ilk kez duyuyorum. ellerinize sağlık

Hilal dedi ki...

Fuat bey ellerinize sağlık. babaannemden çok duydum ama kısmet olmadı hiç yemedim. hemen not alıp yapılacaklar listeme ekleyeceğim.

sevda deniz dedi ki...

ellerinize sağlık fuat bey.bizim burda çok pişirilir.üstünede sarımsaklı yoğurt dökülerek yenir.denemenizi tavsiye ederim.

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

ellerinize sağlık.annem çok sık yapar ve biz buna lapa deriz:)

bülbülünyeri dedi ki...

Merhaba,
bloglarda gördüm ama hiç yemedim. Çok güzel bir görüntü. Ellerinize sağlık.
Esen kalın.

saniyesultan dedi ki...

ÇOK DEĞİŞİK BİR YEMEK OLMUŞ...ELLERİNİZE SAĞLIK...

Mutfakpenceresicom. dedi ki...

Hayırlı günler domates kavurmasını başka sitede görmüştüm merak ediyordum,fırsat bulup pişiremedim paylatığınız iyi oldu ellerinize sağlık.

derya dedi ki...

Fuat bey yeşil domatesin turşusunu
çok severim.Yemeğide ahrika görünü
yor ellerinize sağlık sevgiler.

Özgen dedi ki...

Merhaba Fuat Bey
Ellerinize sağlık, bu yemeği Fethiyede çok yapıyorlar.Ben de pirinçlisini yapmıştım. O da güzel oluyor.Yorumlarınızı bekliyorum.

Birsel ve İrem dedi ki...

Daha önce duydum ama denemek kısmet olmadı. Görüntü harika, ellerinize sağlık. Umarım ben de deneyebilirim. Afiyetler olsun.
Hayırlı günler.

Başak dedi ki...

Fuat Bey,blogumu ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için teşekkürler.
Yeşil domates yemeği bu şekilde hiç yememiştim.Benim yediğim aynen böyle ama bol pirinçliydi.Domatesin yeşili,kırmızısı hepsi güzel.Elinize sağlık teşekkürler.

Gülcan dedi ki...

oooohh herkes gelmiş bize kalmamışmı olmaz ama olmaz

Federica dedi ki...

mmmmmmmmmm..deve essere buonissimo!!!ciao!

Nesli dedi ki...

bizde domates yemeği yaparız ama bizimkisi kırmızı domatesten ilk kez gördüm ellerinize sağlık eminim görüntüsü kadar tadı da süperdir... saygılar, dostçakalın